Informacja dla osób, których tożsamość podlega weryfikacji w rozumieniu ustawy „AML”
Opis kategorii osób, których dotyczy informacja: osoby fizyczne będące klientami lub osoby upoważnione do działania w imieniu klienta lub beneficjenci rzeczywiści, których tożsamość podlega weryfikacji w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu
Spółka Czajka-Auto sp. z o.o. informuje - zgodnie z art. 13 ust.1 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, zwanego dalej „RODO” – iż:
- administratorem Pani/Pana danych osobowych jest spółka Czajka-Auto sp. z o.o., z siedzibą 41-902 Bytom ul. Strzelców Bytomskich 66D, jako „instytucja obowiązana” w rozumieniu ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu z dnia 1 marca 2018 roku z późniejszymi zmianami (zwanej dalej „ustawa AML”),
- administrator pobiera Pani/Pana dane osobowe bezpośrednio od Pani/Pana i/lub na podstawie odpisu/kopii dokumentu stwierdzającego tożsamość i/lub od podmiotu, z którym zawarliśmy lub zawrzemy umowę, a który Pani/Pan reprezentuje lub jest jego Beneficjentem ostatecznym i/lub z Centralnego Rejestru Beneficjentów Rzeczywistych lub rejestru, o którym mowa w art. 30 lub art. 31 dyrektywy 2015/849, prowadzonego we właściwym państwie członkowskim. z właściwego innego wiarygodnego rejestru podmiotów/podatników we właściwym państwie członkowskim, ze środków identyfikacji elektronicznej lub z odpowiednich usług zaufania określonych w rozporządzeniu 910/2014 (o ile są dostępne), z ogólnodostępnych stron internetowych,
- podstawę prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych stanowi art. 6 ust. 1 c) RODO - przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze, wynikającego z ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu,
- celem przetwarzania jest dopełnienie obowiązku prowadzenia dokumentacji określonej w ustawie AML poprzez realizację przez administratora - jako instytucji obowiązanej - wymagań ustawy AML w ramach stosowanych środków bezpieczeństwa finansowego: 1) w celu realizacji obowiązku oceny ryzyka związanego z praniem pieniędzy i finansowaniem terroryzmu odnoszące się do działalności administratora, z uwzględnieniem czynników ryzyka dotyczących klientów, państw lub obszarów geograficznych, produktów, usług, transakcji lub kanałów ich dostaw 2) w celu stosowania wobec swoich klientów środków bezpieczeństwa finansowego, o których mowa w art. 33 i art. 34 ustawy AML w szczególności, ale nie wyłącznie: a) w celu dokonania identyfikacji klienta i weryfikacji jego tożsamości, b) w celu dokonania identyfikacji beneficjenta rzeczywistego, c) w celu oceny stosunków gospodarczych i stosownie do sytuacji, uzyskania informacji na temat ich celu i zamierzonego charakteru; d) w celu bieżącego monitorowania stosunków gospodarczych klienta, e) w celu dokonywania zawiadomień i zgłoszeń odpowiednim organom oraz dopełnienia obowiązku przechowywania dokumentacji przez czas określony w przepisach,
- Pani/Pana dane będą ujawniane następującym kategoriom odbiorców: upoważnionym i przeszkolonym osobom przetwarzającym dane, podmiotom przetwarzającym na podstawie umów zawartych na piśmie,
- dane będą przechowywane o 1 rok dłużej, niż okres obowiązkowego przechowywania dokumentacji, określonego w przepisach, wynoszącego przynajmniej 5 lat, licząc od dnia zakończenia stosunków gospodarczych z klientem,
- ma Pani/Pan prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych dotyczących Pani/Pana osoby, ich sprostowania, ograniczenia ich przetwarzania, prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, a także prawo do przenoszenia danych, o ile przepisy prawa powszechnie obowiązującego nie przewidują inaczej.
- Pani/Pana dane osobowe będą przez administratora wykorzystywane do profilowania tj. do oceny ryzyka prania pieniędzy i finansowania terroryzmu co jest obowiązkiem wynikającym z ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu. Dane osobowe mogą być przetwarzane w systemach informatycznych administratora, ale nie będą wykorzystywane do zautomatyzowanego (bez udziału człowieka) podejmowania decyzji wywołujących wobec osób, których dane dotyczą skutki prawne.